A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Тереблеченський ліцей
Тереблеченської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Тереблеченського ліцею Тереблеченської сільської ради Чернівецького району Чернівецької області на 2023-2024 навчальний рік

Дата: 01.09.2023 22:52
Кількість переглядів: 19

                                                                   Затверджую:

                                                                         Директор

                                                                         Тереблеченського ліцею

                                                                         ____  Леонтина ПАНЧУК

                                                                        28  серпня 2023 р.

 

 

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

Тереблеченського ліцею

Тереблеченської сільської ради

Чернівецького району Чернівецької області

на 2023-2024 навчальний рік

 

                         

 

                         Погоджено;

                                                       на засіданні педагогічної ради

                                                         (протокол № 1 від 28.08.2023 р.)

                                                 Голова педагогічної ради

                                                  _____   Леонтина ПАНЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

освітня програма

ВСТУП

Призначення освітнього закладу полягає в наданні якісної повної загальної освіти дітям шкільного віку, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.

Освітня програма, що реалізується в ліцеї, створена відповідно до Закону України «Про освіту» (стаття 1, 33); Закону України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 11); відповідні Державні стандарти загальної середньої освіти: початкової освіти, 2018 рік (для 1-4 кл. у 2023/2024 н.р.), базової середньої освіти, 2020 рік (для 5-6 кл. у 2023/2024 н.р.), базової і повної загальної середньої освіти, 2011 рік (для 7-9, 10-11 класів у 2023-2024 н.р.); накази МОН «Про затвердження Типових освітніх програм»; Санітарного регламенту для ЗЗСО; модельних навчальних програм для 5-9 класів НУШ, навчальних програм, підручників та навчально-методичні посібники, рекомендовані МОН; спрямована на: формування в учнів сучасної наукової картини світу; виховання працьовитості, любові до природи; розвиток в учнів національної самосвідомості; формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури; рішення задач, формування загальної культури особистості, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби учнів до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.

         МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ:

  • реалізація предметного і надпредметного змісту навчання, що забезпечує розвиток здібностей дитини, становлення її як повноцінної, соціально активної, конкурентоздатної особистості, яка володіє ключовими компетентностями (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність);
  • забезпечення діяльнісної спрямованості навчання, яке передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практичну його спрямованість;
  • реалізацію в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньо предметних зв’язків;
  • наскрізних ліній, що є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів;
  • зосередження педагогічного колективу на цілеспрямованості, системності і єдності діяльності  в змісті освіти.

 НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

З урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2023-2024 навчальному році освітня програма Тереблеченського ліцею розоблялася на основі:

  • для 1-2 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН  України  від 08.10.2019 № 1272);
  • для 3-4 класів – Державного стандарту початкової освіти (2021), типових освітніх програм (наказ МОН  України від 08.10.2019 № 1273);
  • для 5-6 класів - Державного стандарту базової освіти (2021), типових освітніх програм (наказ МОН України від 19.02.2021 № 235).

У 7-11 класах  освітній процес здійснюватиметься відповідно до таких типових освітніх програм:

Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 405.

Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затверджена наказом МОН від 20.04.2018 №408 (у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом мОН від 31.03.2020 № 464).

  ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ: 2023–2024 н. р.

  СТРУКТУРА ПРОГРАМИ:

 І розділ – початкова освіта,

ІІ розділ – базова середня освіта,

ІІІ розділ – повна загальна середня освіта.

Кожна з них визначає:

  1. Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення.
  2. Очікувані результати навчання учнів.
  3. Рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
  4. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.

      НАПРЯМКИ РЕАЛІЗАЦІЇ:

Згідно з  чинним законодавством організувати освітній процес відповідно до рівнів типових освітніх програм трьох ступенів навчання:

І ступінь – початкова освіта тривалістю чотири роки;

ІІ ступінь – базова середня освіта тривалістю п’ять років;

ІІІ ступінь – повна загальна середня освіта тривалістю два роки.

  1. При реалізації освітньої програми забезпечити:
  • логічну послідовність вивчення предметів, що розкривається у відповідних навчальних програмах;
  • рекомендовані форми організації освітнього процесу, основними формами якого є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок. Також рекомендованими формами організації освітнього процесу є екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо;
  • використання в освітньому процесі сучасних інноваційних технологій, систем (методик) навчання;
  • науково-дослідницьку діяльність, участь у проектах;
  • профільне спрямування навчання в старшій школі, що сформовано закладом освіти з урахуванням можливостей забезпечення якісної його реалізації;
  • роботу з обдарованими дітьми;
  • навчання дітей з особливими освітніми потребами.
  1. Здійснити навчально-методичне забезпечення освітнього процесу, зокрема підручниками та навчальними посібниками, схваленими Міністерством освіти і науки України.
  2. Спрямувати освітній процес на задоволення потреб учнів у виборі програм навчання.
  3. Запровадити в освітній процес школи сучасні технології навчання, зокрема: проектні, інформаційно-комунікаційні, критичного мислення, інтерактивні технології, рейтингового оцінювання, окремі освітні тренди.
  4. Враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальні освітні потреби учнів, особливості регіону, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення сформувати варіативну складову навчального плану, спрямувати її на підсилення предметів інваріантної складової. запровадження факультативів, індивідуальних занять, що розширюють обрану закладом освіти спеціалізацію, розвивають індивідуальну орієнтованість особистості та формують її всебічний розвиток.
  5. Реалізувати навчання за наскрізними лініями через: організацію розвивального освітнього середовища, роботу в проектах, позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.
  6. Забезпечити профільне навчання старшої школи за рахунок введення профільного предмета «Українська мова».
  7. Врахувати вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти.
  8. Створити умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

  

       ПРИНЦИПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ:

  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • розвиток інклюзивного освітнього середовища;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
  • науковий характер освіти;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • відповідальність і підзвітність закладу освіти перед громадою;
  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • невтручання політичних партій в освітній процес;
  • невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених Законом України «Про освіту»).

      

 

СТРУКТУРА НАВЧАЛЬНОГО РОКУ:

 І семестр – з 01 вересня по 29 грудня 2023 року

ІІ семестр – з 15 січня по 31 травня 2024 року

 КАНІКУЛИ:

ОСІННІ – з 23 жовтня по 29 жовтня 2023 року

ЗИМОВІ – з 30 грудня по 14 січня 2024 року

 ВЕСНЯНІ – з 25 березня по 31 березня 2024 року

 

 

 

 

 

 

І ступінь

ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Освітня програма початкової освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації Тереблеченського ліцею початкової освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Організація освітньої діяльності в 1-4-х класах у 2022/2023 навчальному році здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України     від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21.02.2018 (у 1-4 класах)).

загальний обсяг навчального навантаження

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів

 1 класу НУШ (1 цикл) визначено 805 годин/навчальний рік,

 2 клас НУШ (1 цикл ) – 875 годин /навчальний рік.

 3 клас НУШ (2 цикл) – 910 годин/навчальний рік,

 4 класи  НУШ (2 цикл) -  910 годин/навчальний рік.

Відповідно до робочого навчального плану для початкової школи з навчанням румунською мовою, розробленого на підставі типової освітньої програми початкової освіти під керівництвом О. Я. Савченко  (Додаток 1)  здійснено розподіл навчального навантаження на тиждень;

  • встановлено погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання;
  • визначено гранично допустиме тижневе навантаження учнів, що забезпечує реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87, через окремі предмети.

Інтегровано вивчається навчальний предмет «Я досліджую світ». При вивченні інтегрованого предмету «Я досліджую світ» здійснюється розподіл годин між освітніми галузями: природнича,  громадянська, історична, соціальна і  здоров’язбережна – разом 3 год./тиждень для учнів 1 – 4 класу 

 

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах (Додаток 6).

Перелік освітніх галузей для 1-4 класів,

які працюватимуть за НУШ

  • Мовно-літературна, у тому числі:

українська мова та література,

румунська мова та література,

           французька мова.

  • Математична
  • Природнича
  • Технологічна
  • Інформатична
  • Соціальна і здоров’язбережувальна
  • Громадянська та історична
  • Мистецька
  • Фізкультурна.

Мета і завдання мовно-літературної освітньої галузі реалізуються  через  навчальні  предмети  «Українська  мова», «Румунська  мова» і   «Французька мова; математичної  -   через  навчальний  предмет  «Математика», природничої - реалізується предметом "Я досліджую світ"; соціальної і здоров’язбережувальної - предметом "Основи здоров'я";   .мистецької - через навчальні предмети «Музичне мистецтво» і «Образотворче мистецтво»; фізкультурної — через навчальний предмет «Фізична культура».

Оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи

Оцінювання учнів 1-2 класів здійснюється вербально формувальним оцінюванням, 3-4 класів – рівневим оцінюванням.

Граничний обсяг домашнього завдання не повинен перевищувати в 2 класі – 45 хвилин, 3 класі – 1 годину 10 хвилин, 4 класі – 1 годину 30 хвилин.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів, окреслених Типовими освітніми програмами.

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметнихзв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»).

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.

форми організації освітнього процесу

 Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, екскурсії, віртуальні подорожі, спектаклі, квести, які вчитель організовує у межах уроку або в позаурочний час, також очне  навчання із видистанційне навчання у разі потреби.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

  • кадрове забезпечення освітньої діяльності;
  • навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;
  • матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;
  • якість проведення навчальних занять;
  • моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

  • оновлення методичної бази освітньої діяльності;
  • контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;
  • моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;
  • створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

 

ІІ та ІІІ ступінь

Базова та повна загальна середня освіта

Перелік освітніх галузей

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

  • Мови і літератури
  • Суспільствознавство
  • Мистецтво
  • Математика
  • Природознавство
  • Технології
  • Здоров’я і фізична культура

Навчальні плани ІІ ступені та ІІІ ступені передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову, що є шкільним компонентом і задовольняє освітні потреби учнів та їх батьків.

Повноцінність базової  та повної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються з бюджету. Освітня програма не включає освітні послуги, які надає школа за батьківські кошти.

З метою виконання вимог Державного стандарту навчальні плани містять усі предмети інваріантної складової, передбачені обраним варіантом навчальних планів та варіативної складової, яка відповідає переліку, затвердженому наказом директора школи.

Навчальними планами старшої школи реалізуються через  освітні галузі Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети і курси за вибором. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.

Години варіативної складової розподіляються на:

  • факультативи і індивідуальні заняття.

 

Реалізація варіативної складової навчальних планів.

                

  У 5-9-х класах:

5-й кл

0,5 год - на основи християнської етики та моралі (факультатив, програма рекомендована МОНУ лист 1-ІІ-6347 від 13.07.2010)

6-й кл.

0,5 год - на основи християнської етики та моралі (факультатив, програма рекомендована МОНУ лист 1-ІІ-6347 від 13.07.2010)

0,5 год.-  на українознавство (факультатив, програма авторів А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова, рекомендовано МОН України (лист МОН України від 10.08.2020р. № 1/11-5310), схвалена Вченою радою Науково-дослід. Інституту українознавства  протокол №7 від 30.07 2019)

7-й кл

0,5 год - на основи християнської етики та моралі (факультатив програма рекомендована МОНУ лист 1-ІІ-6347 від 13.07.2010)

0,5 год. - на українознавство (факультатив, програма авторів А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова, рекомендовано МОН України (лист МОН України від 10.08.2020р. № 1/11-5310), схвалена Вченою радою Науково-дослід. Інституту українознавства  протокол №7 від 30.07 2019)

 8-й кл.

0,5 год - на основи християнської етики та моралі (факультатив програма рекомендована МОНУ лист 1-ІІ-6347 від 13.07.2010)

 1 год.- на українознавство (факультатив, програма авторів А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова, рекомендовано МОН України (лист МОН України від 10.08.2020р. № 1/11-5310), схвалена Вченою радою Науково-дослід. Інституту українознавства  протокол №7 від 30.07 2019)

9-й кл

0,5 год на основи здоров’я (на виконання програми)

   У 10 кл:

10-й кл. - (профіль англійська мова)

2 год. - на  англійську мову (друга іноземна мова)

2 год.- на англійську  мову (на виконання програми з профілю).

0,5 год.-  на українознавство -  (факультатив, програма авторів А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова, рекомендовано МОН України (лист МОН України від 10.08.2020р. № 1/11-5310), схвалена Вченою радою Науково-дослід. Інституту українознавства  протокол №7 від 30.07 2019)

0,5 год - на «Захисти себе від ВІЛ»  (факультатив програма автор Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. схвалена МОНУ протокол №1 від 27.04.2010 лист від 29.0410)№14/18.1-1668).

   1 год – на математику (індивідуальні)

У 11 кл .- (профіль українська мова)

2 год. -  на українську мову (на виконання програми з профілю).

2 год. - на  англійську мову (друга іноземна мова)

1 год. - на українознавство (факультатив, програма авторів А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова, рекомендовано МОН України (лист МОН України від 10.08.2020р. № 1/11-5310), схвалена Вченою радою Науково-дослід. Інституту українознавства  протокол №7 від 30.07 2019)

0,5 год - на «Захисти себе від ВІЛ» (факультатив, програма автор Воронцова Т.В., Пономаренко В.С. схвалена МОНУ протокол №1 від 27.04.2010 лист від 29.0410)№14/18.1-1668).)

 2 год – на математику (індивідуальні)

0,5 год. - на англійську мову (індивідуальні)

0,5 год – на румунську мову (індивідуальні)

 

      Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

 Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності відповідає вимогам;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності відповідає державним програмам, затвердженим МОН України  (додатки 6 і 7);

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності згідно Положення про кабінети здійснено  у кабінетах української мови та літератури, інформатики, історії, математики, географії, англійської мови, психології, предмету «Захист України»;

якість проведення навчальних занять: 28% педагогів вищої кваліфікаційної категорії, 9% учителів-методистів та 15% старших учителів;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей) плануємо відповідно графіку внутрішкільного контролю та моніторингу посеместрового балу.

           Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності планується через систему роботи методичних об’єднань, педагогічні ради та психолого-педагогічні семінари;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення через накази по школі, в яких визначаємо як позитивні, так і негативні сторони і плануємо заходи корекції;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти запланований у планах роботи психолога та соціального педагога;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників через систему післядипломної освіти педагогів,  форми методичної роботи (кожен учитель створює власне портфоліо, відстежуємо просування та успіхи).

  1. Цілі та задачі освітнього процесу школи

 Загальні очікувані результати навчання здобувачів освіти

Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

№ з/п

Ключові компетентності

Очікувані результати

1

Спілкування державною мовою

Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.

Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб.

Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою.

Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3

Математична компетентність

Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.

Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації

4

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.

Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу

5

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.

Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.

Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів

6

Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії

7

Ініціативність і підприємливість

Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.

Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)

8

Соціальна і громадянська компетентності

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.

Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.

Навчальні ресурси: завдання соціального змісту

9

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).

Ставлення:культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва

10

Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.

Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.

Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Виокремлюються в навчальних програмах такі наскрізні лінії ключових компетентностей:

  • «Екологічна безпека й сталий розвиток»,
  • «Громадянська відповідальність»,
  • «Здоров’я і безпека»,
  • «Підприємливість і фінансова грамотність».

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізнілінії є соціальнозначимиминадпредметними темами, якідопомагаютьформуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

  • організацію навчального середовища — зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;
  • окремі предмети — виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;
  • предмети за вибором;
  • роботу в проектах;
  • позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

 

Наскрізна лінія

Коротка характеристика

Екологічна безпека й сталий розвиток

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.

Громадянська відповідальність

Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст — бути націленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.

Здоров'я і безпека

Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

Підприємливість і фінансова грамотність

Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Оцінювання навчальних досягнень учнів

Оцінювання учнів 5 -го класу – у І семестрі вербально, формувальним оцінюванням, а з ІІ семестру за 12-ти бальною шкалою;  6-11 класі за 12-ти бальною шкалою, відповідно до Орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.04.2011  N 329 «Про затвердження Критеріїв  оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної  середньої освіти.

Граничний обсяг домашнього завдання не повинен перевищувати в 5-6 класі – 2,5 години, 7-9  – 3 години, 10-11 –  4 години.

 

  1. Модель випускника

        Випускник Тереблеченського ліцею – це особистість, патріот та інноватор.

  • Цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення;
  • Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення;
  • Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя.

         Освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій – ось загальна формула, до якої прагне школа і наша є не винятком. Стоячи на порозі великим змін, ми приймаємо їх і будуємо формулу «випускника» по максимуму, тому що віримо:  ось хто поведе Україну  в ХХІ століття.

Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще необхідно навчитися користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними установками учня, формують його життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

Ключові компетентності – це ті якості, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити життєвий успіх молоді у суспільстві знань.

До ключових компетентностей, визначених Новою школою і педагогічною радою школи належать:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей у  навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає  опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають  ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Усі перелічені компетентності однаково важливі й взаємопов’язані. Кожну з них діти набуватимуть послідовно, поступово під час вивчення різних предметів на всіх етапах освіти. Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:

уміння читати і розуміти прочитане;

 • уміння висловлювати думку усно і письмово;

 • критичне мислення;

 • здатність логічно обґрунтовувати позицію;

 • ініціативність;

 • творчість;

 • уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення;

 • уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект;

 • здатність до співпраці в команді.

Основою такої моделі є Концепція Нової української школи.

  1. Навчальний план та його обґрунтування

Тереблеченський ліцей з румунською мовою навчання в 2023 - 2024 н. р. працює за п’ятиденним навчальним тижнем.  

У 2023 – 2024 н. р. заплановано 11 класів – комплектів, всього 132 учнів. В школі четвертій рік працює інклюзивний клас. Частина навчальних предметів викладається українською мовою: фізична культура, інформатика, мистецтво, українознавство, предмет «Захист України», гуртки військово-патріотичного спрямування, а предмет WEB дизайн у 11 класі – англійською мовою. На уроках математики, історії, правознавства, географії та  фізики головні поняття перекладаються українською.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-4-х класів  складає 3290 годин/навчальний рік:

 для 1-го класу – 805 годин/навчальний рік,

для 2-го класу – 875 годин/навчальний рік,

для 3-го класу – 910 годин/навчальний рік,

для 4-го класу – 910 годин/навчальний рік.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальні плани початкової школи передбачають реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальних планах  І ступеня в додатку №1.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 5-9-х класів закладів загальної середньої освіти складає 5845 годин/навчальний рік:

для 5-го класу – 1085 годин/навчальний рік,   Додаток №2.

для 6-го класу – 1190 годин/навчальний рік,

для 7-го класу – 1172,5 годин/навчальний рік, Додаток №3.

для 8-го класу – 1207,5 годин/навчальний рік,

для 9-го класу – 1260 годин/навчальний рік.                                                

Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів профільної середньої освіти для 10-11-х класів складає 2660 годин/навчальний рік:

для 10-го класу – 1330 годин/навчальний рік,

для 11-го класу – 1330 годин/навчальний рік.

 Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному плані ІІІ ступеня- додаток № 4.

Учні 10 класу обрали як профіль англійську мову, тому що роль англійської мови у сучасному світі дуже велика. Сьогодні, якщо ти володієш англійською мовою, це значить що ти людина сучасна, просунута , мисляча, відповідаєш образу сучасної успішної особистості. Знання англійської мови в сучасному світі є своєрідним вікном у світ. Володіючи цією мовою міжнародного спілкування, ви зможете досягти поставлених цілей за допомогою нових можливостей. Вміння говорити іноземною мовою дозволяє співпрацювати з різними людьми та розуміти нюанси іншої культури; відкриває нові перспективи; покращує навички вирішення проблем та завдань, а також прийняття рішень; загалом людина, яка володіє мовами, – різнобічно розвинута особистість, володіє кращими здібностями.

Учні 11 класу продовжують навчатися за профілем – українська мова.

 

обливості організації освітнього процесу

         Актуальними для нової української школи є такі ідеї:

 • відсутність адміністративного контролю, який обме­жує свободу педагогічної творчості;

 • активність учнів у навчальному процесі, орієнтація на інтереси та досвід учнів, створення навчального середовища, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;

• практична спрямованість навчальної діяльності, взаємозв’язок особистого розвитку дитини з її практичним досвідом;

 • відмова від орієнтації навчально-виховного процесу на середнього школяра і обов’язкове врахування інтересів кожної дитини;

 • виховання вільної незалежної особистості;

• забезпечення свободи і права дитини в усіх проявах її діяльності, урахування її вікових та індивідуальних особливостей, забезпечення морально-психологічного комфорту дитини;

 • впровадження шкільного самоврядування, яке під свободою і самостійністю дитини передбачає виховання гуманістичних та демократичних ідей і світогляду, необхідних сучасному суспільству.

  1. Показники реалізації освітньої програми

        Одним з сучасних викликів цієї Освітньої програми є впровадження Державного стандарту початкової освіти, модельних навчальних програм НУШ для 5-6 класів та навчальних програм для 7-9, 10-11 класів, спрямовані на формування компетентностей в учнів, дотриманням діяльнісного та компетентнісного підходів, реалізацією інтегрованого навчання та формувального оцінювання в 1-4 класах.

        Всі ці параметри потребують особливої уваги як з боку адміністрації школи, так і з боку батьків, які перебувають з нами в партнерських відносинах.

До вимірювання також належать рівень виконання планів та програм, календарно-тематичне планування вчителя, а також професійно-діяльнісні якості педагогічних працівників. Особливу увагу приділити вчителям початкових класів.

Визначаємо критерії, що  містять основні індивідуально-особистісні та професійно-діяльнісні якості, необхідні для успішного виконання стратегічної мети та завдань реформування початкової освіти:

        • професійно-педагогічна компетентність – обізнаність із новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку, 3 здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи;

• соціально-громадянська компетентність – розуміння сутності громадянського суспільства, володіння знаннями про права і свободи людини, усвідомлення глобальних (у тому числі екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні, усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності, вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та віднаходити шляхи їх розв’язання, навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку, здатність до ефективної командної роботи, вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів;

• загальнокультурна компетентність – здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;

• мовно-комунікативна компетентність – володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності, вміння вислуховувати, відстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації, розвиненість культури професійного спілкування, здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій);

• психологічно-фасилітативна компетентність – усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації;

 • підприємницька компетентність – вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави;

 • інформаційно-цифрова компетентність – здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.

 

 

 

Додаток № 1

до освітньої програми І ступеня

Навчальний план 1 - 4 класів                                                                       Тереблеченського ліцею на 2023-2024 н.р. з румунською мовою навчання                                                                                      (затверджений  наказом Міністерства освіти і науки від 12.08.2022р. № 743)

Назва освітньої галузі

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень/рік 

 

 

Разом

1 клас

2 клас

3 клас

4 клас

 

Мовно-літературна, у тому числі:

 

 

 

 

 

46/1610

 

Українська мова і література

5/175

5/175

 

6/210

6/210

22/770

Румунська мова

5/175

4/140

4/140

4/140

17/595

 Іншомовна освіта

Французька мова

1/35

2/70

2/70

2/70

7/245

Математична

Математика

4/140

4/140

4/140

4/140

16/560

Природнича

Я досліджую світ

Основи здоров’я

3/105

3/140

2/70

1/35

 

2/70

1/35

 

12/420

Соціальна і здоров’язбережувальна

Громадянська та історична

Технологічна

 

 

 

1/35

1/35

1/35

1/35

1/35

1/35

6/210

Інформатична

Мистецька

Музичне мистецтво

1/35

1/35

1/35

1/35

4/140

Образотворче мистецтво

1/35

 

1/35

 

1/35

 

1/35

 

4/140

Фізкультурна*

Фізична культура

3/105

 

3/105

 

3/105

3/105

12/420

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять

 

 

 

 

 

Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету

23/805

25/875

26/910

26/910

100/3500

Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти

20/700

22/770

23/805

23/805

88/3080

Директор  ліцею                        Леонтина ПАНЧУК

Додаток № 2

до освітньої програми ІІ ступеня

Навчальний план 5-6 класів                                                                       Тереблеченського ліцею на 2023-2024 н.р. з румунською мовою навчання                                                                                      (затверджений  наказом Міністерства освіти і науки від 19.02.2021 №235)

Назва освітньої галузі

Навчальні предмети

5 клас

6 клас

Всьог

Мовно-літературна у тому числі:

Українська мова

4

4

8

Українська література

2

2

4

Румунська мова

 

2,5

     2

 

4,5

 

Інтегрований курс «Література»

2

2

4

 Іншомовна освіта

Французька мова

2

2

4

Англійська мова

2

2

4

Математична

Математика

4

4

4

Природнича

Пизнаємо природу

Біологія                                         Географія

2

 

1

1

2

6

Соціальна і здоров’язбережувальна

Здоровя, безпека та добробут

1

1

2

Громадянська та історична

Історія

1

2

3

Технологічна

Трудове навчання

 

2

      2

 

4

 

Інформатична

Інформатика

1

1

2

Мистецька

Музичне мистецтво

1

1

2

Образотворче мистецтво

1

 

     1

 

2

 

Фізкультурна*

Фізична культура

3

 

      3

 

6

 

Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, курси за вибором, проведення індивід. консультацій та групових занять

 

 

 

Основи християнської етики та моралі

0,5

0,5

1

Українознавство

 

0,5

0,5

Загальнорічна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету

31

34

65

Гранично допустиме тижневе/річне навчальне навантаження здобувача освіти

28

31

 

Директор  ліцею                     Леонтина ПАНЧУК

                                            Додаток № 3

до освітньої програми ІІ ступеня

Навчальний план  7-9 класів                                                                       Тереблеченського ліцею на 2023-2024 н.р. з румунською мовою навчання і вивченням двох іноземних мов                                                      (затверджений наказом МОН України від 20.04.2018 № 405 )

Освітні галузі

Навчальні предмети

7

8

9

разом

Мови і

літератури

Українська мова

2,5

2

2

6,5

Українська література

2

2

2

6

Румунська мова

2

2

2

6

Інтегрований курс «Література»

2

2

2

6

Французька мова

2

2

2

6

Друга іноземна (англійська)

2

2

2

6

Суспільствознавство

Історія України

1

1,5

1,5

4

Всесвітня історія

1

1

1

3

Основи правознавства

 

 

1

1

Мистецтво

Музичне мистецтво

1

 

 

1

Образотворче мистецтво

1

 

 

1

Мистецтво

 

1

1

2

Математика

Математика

 

 

 

 

Алгебра

2

2

2

6

Геометрія

2

2

2

6

Природознавство

Природознавство

 

 

 

 

Біологія

2

2

2

6

Географія

2

2

1,5

5,5

Фізика

2

2

3

7

Хімія

1,5

2

2

5,5

Технології

Трудове навчання

1

1

1

3

Інформатика

1

2

2

5

Здоровя і фізична

культура

Основи здоровя

1

1

0,5+0,5

2,5+0,5

Фізична культура

3*

3*

3*

9

Разом

31+3*

31,5+3*

32,5+0,5+3*

95+9*+0,5

Додатковий час на навчальні предмети, факультативи, індивідуальн заняття та консультації

1

1,5

 

2,5

Курс за вибором

 

 

 

 

Факультативи

 

 

 

 

Основи християнської етики та моралі

0,5

0,5

 

1

Українознавство

0,5

1

 

1,5

Індивідуальні заняття

 

 

 

 

Гранично допустиме навантаження на учня

32

33

33

 

Всього

35

36

36

107

 

 

Директор ліцею                     Леонтина ПАНЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3

до освітньої програми ІІІ ступеня

Навчальний план  10 - 11 класів                                                                       Тереблеченського ліцею на 2023-2024 н.р.                                                          з румунською мовою навчання                                                                                     (затверджений наказом МОН  України від 20.04.2018 № 408)

            Навчальні  предмети

Профіль:

англійська мова

українська мова

10

11

Українська мова

2

2+2

Українська література

2

2

Зарубіжна література

1

1

Румунська мова і література

2

2

Французька мова

2

2

Друга іноземна мова (англійська)

+4

+2

Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)

3

3

Історія України

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

Громадянська освіта

2

0

Біологія і екологія

2

2

Географія

1,5

1

Фізика

Астрономія

3

2

0,5

Хімія

1,5

2

Фізична культура

3*

3*

Захист України

1,5

1,5

Вибірково-обов’язкові предмети Інформатика                                             Технології                                                                Мистецтво 

(3)                          2                                                 0                            1

(3)                 1                    0                           2

Разом

29+4+3*

26,5+4+3*

Варіативна складова

2

4,5

Індивідуальні заняття

 

 

Румунська мова

 

0,5

Матаматика

1

2

Англійська мова

 

0,5

«Захисти себе від ВІЛ»

0,5

0,5

Українознавство

0,5

1

Гранично допустиме тижневе навантаження на учня

33

33

Всього

38

38

 

 

Директор ліцею                        Леонтина  ПАНЧУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 5

                                                                                              до освітньої програми

 

Навчальні програми

інваріантної складової навчальних планів за якими будуть працювати педагогічні працівники Тереблеченського ліцею                                             у 2023-2024 навчальному році

Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. 7-9 класи» (програма затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальна програма з фізики та астрономії для 10 класів закладів загальної середньої освіти, затверджена Міністерством освіти і науки України наказом № 1539 від 24.11.2017 року: «Фізика і Астрономія 10-11» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О. І.

Навчальна програма з астрономії «Астрономія» (рівень стандарту та профільний рівень), авторського колективу Національної академії наук України під керівництвом Яцківа Я. Я. навчальними програмами:

         Навчальна програма з фізики «Фізика. 10-11 класи» для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний, профільний) (зі змінами 2016 року);

Навчальна програма з астрономії «Астрономія. 11 клас» (рівень стандарту, академічний, профільний).

Програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Програма з біології 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 14.07.2016 № 826

 «Навчальна програма з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи» (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804;

Навчальна програма з математики для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальна програма з хімії для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017, протокол № 804, від 14.07.2016, протокол №826.

Навчальні програми з трудового навчання, мистецтва,  основ здоров’я  для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальна програма з фізичного виховання для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальні програми з англійської та французької мов для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальні програми з географії та природознавства для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальні програми з історії України, всесвітньої історії, природознавства для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальна програма з художньої культури  для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів України 1-4 класи затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.09.2011 протокол № 1050.

Навчальна програма з фізики для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

Навчальна програма з інформатики для загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Перелік модельних навчальних програм для 5-6 класів

Модельна навчальна програма «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти.              Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти Яценко Т. О., Тригуб І. А. Голуб Н. Б.                                                                                                                                                          Іноземна мова 5-9 класи для закладів загальної середньої освіти Редько В.Г., Шаленко О.П., Сотнікова С.І., Коваленко О.Я., Коропецька І.Б., Якоб О.М., Самойлюкевич І.В., Добра О.М., Кіор Т.М.                                                            Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти Василишин М. С., Миляник А. І., Працьовитий М. В., Простакова Ю. С., Школьний О. В.                                                                             «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.                                  Модельна навчальна програма «Вступ до історії України та громадянської освіти. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти Бурлака О. В., Власова Н. С., Желіба О. В., Майорський В. В., Піскарьова І. О., Щупак І. Я. «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти Шиян О., Волощенко О., Гриньова М., Дяків В., Козак О., Овчарук О., Седоченко А., Сорока І., Страшко С. Модельна навчальна програма "Технології. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти - для дівчат Модельна навчальна програма "Технології. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти - для хлопців Ходзицька І.Ю., Горобець О. В., Медвідь О.Ю. Туташинський В.І. Модельна навчальна програма. «Інформатика. 5-6 клас» для закладів загальної середньої освіти Пасічник О. В., Чернікова Л. А.                   Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти .Івасюк О. М., Комаровська О. А., Кізілова Г. О., Лемешев.

Додаток № 6

                                                                                              до освітньої програми

Навчальні програми

варіативної складової навчальних планів за якими будуть працювати педагогічні працівники Тереблеченського ліцею у 2023-2024 навчальному році

Українознавство  - програма авторів А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова, рекомендовано МОН України (лист МОН України від 10.08.2020р. № 1/11-5310), схвалена Вченою радою Науково-дослід. Інституту українознавства  протокол №7 від 30.07 2019)

 «Захисти себе від ВІЛ»  -  програма автора Воронцової Т.В., Пономаренко В.С. схвалена МОНУ протокол №1 від 27.04.2010 лист від 29.0410)№14/18.1-1668).

Основи християнської етики та моралі  - програма рекомендована МОНУ лист 1-ІІ-6347 від 13.07.2010.

Повна версія документу https://rada.info/upload/users_files/21435877/a28a9cf495f521878486f41ad2397782.docx      

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень